Retur si garantii


Ultima actualizare: Octombrie 2025

Website-ul www.saculmosului.ro este administrat de IEFTINIT SRL, cu sediul în București, Sector 1, Intr. Gheorghe Simionescu 1, bl. B26, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/4898/2023, CUI RO47802450, denumită în continuare „Vânzătorul”.

Prezenta Politică stabilește condițiile în care consumatorii pot solicita returul produselor achiziționate de pe site, precum și detalii privind garanția legală de conformitate.

1. Dreptul de retragere și excepțiile

Conform Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor, cumpărătorul are dreptul de a returna produsele achiziționate online în termen de 14 zile calendaristice de la primirea coletului, fără a fi nevoit să justifice decizia.

Cu toate acestea, există excepții de la dreptul de retragere, prevăzute de art. 16 lit. c din aceeași ordonanță, pentru produsele a căror natură presupune elemente de hazard, surpriză sau conținut aleatoriu, cum sunt produsele de tip mystery box.

Prin urmare, pentru produsele comercializate sub denumirile Sacul Moșului 1, Sacul Moșului 2 și Sacul Moșului 3, dreptul de retragere nu se aplică, întrucât conținutul fiecărui pachet este necunoscut cumpărătorului la momentul achiziției, iar valoarea produselor este garantată conform descrierii de pe site.

2. Situații în care returul este acceptat

Vânzătorul acceptă returul produselor doar în următoarele cazuri:

  • Coletul prezintă deteriorări vizibile la primire, iar produsele din interior sunt afectate;
  • S-a livrat un alt produs decât cel comandat (ex: alt tip de sac sau cantitate greșită);
  • Unul sau mai multe produse din interior sunt defecte sau nefuncționale;
  • Produsul primit este incomplet (lipsește un accesoriu esențial).

În aceste situații, clientul are dreptul la înlocuirea produsului sau la rambursarea contravalorii acestuia, după evaluarea cazului de către echipa SaculMosului.ro.

3. Procedura de retur

Pentru a solicita un retur, cumpărătorul trebuie să trimită o notificare scrisă la adresa de email ieftinit.ro@gmail.com în termen de maximum 48 de ore de la primirea coletului. Notificarea trebuie să conțină:

  • Numele complet și numărul comenzii;
  • Motivul solicitării returului;
  • Fotografii clare ale produselor și ambalajului;
  • Opțiunea dorită: înlocuire sau rambursare parțială.

Vânzătorul va analiza solicitarea în termen de 3 zile lucrătoare și va transmite instrucțiunile de retur sau înlocuire. Produsele trebuie returnate în ambalajul original, în aceeași stare în care au fost primite.

4. Costurile de transport

În cazul retururilor acceptate, costul transportului de retur este suportat de Vânzător. Dacă returul este refuzat (de exemplu, pentru motive ce nu respectă condițiile menționate), costul transportului este suportat de Cumpărător.

5. Rambursarea contravalorii

În cazul aprobării returului, rambursarea contravalorii produselor se va face în maximum 14 zile calendaristice de la confirmarea acceptării returului, folosind aceeași metodă de plată utilizată la plasarea comenzii (card sau ramburs).

6. Garanția legală de conformitate

Conform Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate, toate produsele comercializate beneficiază de o garanție legală de conformitate de 24 de luni (sau mai puțin, dacă natura produsului o impune).

În cazul în care un produs din pachet este neconform sau defect, cumpărătorul trebuie să notifice în scris Vânzătorul la adresa ieftinit.ro@gmail.com, specificând natura neconformității. Produsul va fi analizat, iar soluția oferită poate fi:

  • Repararea produsului (dacă este posibil);
  • Înlocuirea produsului cu unul similar;
  • Rambursarea contravalorii produsului defect.

Produsele care fac parte dintr-un pachet mystery box nu pot fi înlocuite integral decât dacă întreaga comandă este afectată de neconformitate.

7. Condiții de respingere a returului

Returul poate fi respins în următoarele cazuri:

  • Produsul nu prezintă defecte și este conform cu descrierea de pe site;
  • Pachetul a fost desfăcut și toate produsele sunt funcționale;
  • Au trecut mai mult de 48 de ore de la primirea coletului fără o sesizare transmisă în scris;
  • Produsele prezintă urme clare de utilizare sau deteriorare cauzate de client.

8. Produse deteriorate în transport

Dacă un colet prezintă ambalaj deteriorat, cumpărătorul este obligat să verifice conținutul în prezența curierului și să solicite întocmirea unui proces-verbal de constatare. În lipsa acestuia, reclamațiile ulterioare privind daunele de transport pot fi respinse.

9. Reclamații și soluționarea litigiilor

Toate reclamațiile se trimit la adresa ieftinit.ro@gmail.com. Vânzătorul se angajează să ofere un răspuns în maximum 5 zile lucrătoare.

În cazul în care soluția oferită nu este satisfăcătoare, consumatorul are dreptul de a apela la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sau la platforma europeană SOL pentru soluționarea online a litigiilor: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

10. Contact

Pentru orice întrebări privind retururile sau garanțiile, ne puteți contacta la:
📧 ieftinit.ro@gmail.com
📞 0310.051.436

11. Dispoziții finale

Prezenta politică face parte integrantă din Termenii și Condițiile site-ului SaculMosului.ro. Prin plasarea unei comenzi, cumpărătorul confirmă că a luat la cunoștință și este de acord cu aceste condiții.